
Jó gyakorlataink
Diákkonferencia a szakmáról – szakmai projektek bemutatója
Készítette: Pék József
A „GÉPÉSZ SZAKKOLLÉGIUM” keretében indítottuk el ezt a programunkat, melynek keretében a gépgyártás-technológiai technikus szakos tanulóink a térség vállalataitól, valamint a Pannon Fejlesztési Alapítványtól kapott témákat dolgoztak fel, illetve a cégektől származó különböző szakmai feladatokat oldottak meg. Diákjaink a dolgozatokban összefoglalt munkákat egy (vagy több) vállalati szakember és egy szaktanár irányításával végezték, a konferencián ennek a közös tevékenységnek az eredményéről számoltak be a zsűri, felkészítőik, szüleik, tanáraik és diáktársaik előtt.
Pneumatika digitális tananyag alkalmazása a technikusképzésben
Készítette: Bognár Szilárd
Célja:
•A diákok otthoni tanulásának az elősegítése.
Egyéni ütemezésű tanulási folyamat
Integrált értékelés és tesztelési lehetőségek
Interaktív és multimédiában gazdag tanulási tartalmak
Tanulóközpontú tanulás, aktívabb részvétel a tanulási folyamatban
A tartalom összekapcsolásának lehetősége más tanulási forrásokkal
A tanulás előrehaladásának ellenőrzése és értékelése
Mivel teljesen digitális, jól mérhető, ellenőrizhető
Bármikor bárhonnan elérhető tananyag
WEBES ISKOLAI INFORMÁCIÓS RENDSZER
Készítette: Tüske Balázs
A jó gyakorlat célja iskolahasználók kommunikációjának minőségi biztosítása, a naprakész információk rendelkezésre állása, elérhetősége.
A rendszer tervezése során cél volt a moduláris felépítés, továbbfejleszthetőség fenntartása.
A megvalósítás webes felületű, az iskola honlapjába integrált, így megfelelő jogosultsággal, internet-kapcsolattal és egy tetszőleges böngészőprogrammal elérhető, a hozzáférő, - az adatkezelés szabályai szerint- a rendszerhez.
Belső regisztrációs rendszere miatt csak azok férnek hozzá, akiket a rendszer felügyelői engedélyeznek, és ezen belül kilenc-féle jogosultságszint osztható ki. Ezek szükség szerintvariálható, áttervezhetők.
Kávé habbal – „irodalmi kávéház” a könyvtárban
Készítette:
Vucskóné Talabér, Tünde, László Krisztina, Kollerics Anett,
Kustánné Kovács Krisztina
Célja:
A különböző művészeti ágak (irodalom, képzőművészet, filmművészet, zene) és a történelem összefonódásának bemutatásával segítheti egy-egy témakör, korszak mélyebb megértését.
- különböző kompetenciák együttes alkalmazása vizuális eszközrendszer segítségével
- tanári koordinációs, orientáló szerep erősítése
- tanulók véleményalkotásának elősegítése
- közép és emelt szintű szóbeli érettségi követelményeihez igazított témafeldolgozás
- életszerű, aktuális, népszerű témák vagy az emberi élet alapvető kérdéseinek felvetése (halál, erotika, vallás stb.) globális megközelítésben |